Geweest: expositie Suzanne Huijs

Suzanne Huijs
"Paardenwerk"
24 oktober 2010 t/m 21 november 2010
Opening zondag 24 oktober om 15 uur door Elmar Dekker



Suzanne: "Als kind werd ik al aangetrokken door paarden en waren ze vaak onderwerp van mijn tekeningen. Ook kwamen de paarden terug in mijn afstudeerwerk aan de docentenopleiding Tekenen (Tilburg, 1992). De passie voor paarden is gebleven. Ik verdiep me steeds meer in het wezen van het paard en ga met veel respect voor die eigenheid met ze om. Paarden ervaar ik als heel bijzondere dieren die imponeren met hun kracht en me in mijn ziel raken met hun zachtheid. Ik ervaar steeds weer dat ik vooral via paarden als onderwerp van mijn werk echt kan maken en uitdrukken wat ik wil.

De schilderijen - acryl en krijt op papier of doek - zijn half abstract waarbij ik kleuren gebruik die vaak niet natuur-eigen zijn. De paarden ontstaan intuïtief. Kracht, zachtheid, beweging of rust, agressie, angst of andere (gespiegelde) emoties probeer ik te vangen in mijn werk, vaak zoekend naar iets wat dieper gaat dan de uiterlijke vorm. Dat is misschien de reden dat ook mensen die geen speciaal gevoel bij deze dieren hebben toch aangesproken of geraakt kunnen worden door mijn schilderijen."

Na 39 jaar in Tilburg gewoond te hebben, is Suzanne Huijs in juli 2010 verhuisd naar Beusichem. Daar heeft zij ook atelier aan huis: atelier de huijskamer.

Voor meer werk, meer informatie, mogelijkheden voor een bezoek aan haar atelier zie www.suzannehuijs.nl